Teksty synonimizowane
Automatyzacja w e-commerce jest bardzo ważna. Pewnych rzeczy nie można wykonać na skalę masową ze względu na niską rentowność lub też czasochłonność wykonania pewnej rzeczy – a to z kolei wiąże się z dużymi kosztami czasu pracy. Taka sytuacja występuje niezwykle często w procesie przygotowywania opisów produktów, ale też w link buildingu np przy tworzeniu tekstów do opisów katalogów, precli itp. Teksty synonimizowane to często ciekawe i praktyczne rozwiązanie, które eliminuje w/w problemy.
Co to są teksty synonimizowane?
Nie ma standardowej definicji tekstu synonimizowanego. Generalnie przyjmuje się, że teksty synonimizowane to takie, które pozwalają wygenerować kilkadziesiąt, kilkaset, a często kilkanaście tysięcy wariantów podobnego tekstu. Oznacza to, że tak de facto tworząc jeden tekst synonimizowany możemy otrzymać kilka tysięcy podobnych testów i unikalnych. Prawdopodobieństwo wygenerowania przez mieszarkę dwóch identycznych tekstów jest mniej więcej takie jak trafienie “szóstki w totolotka”. Piszemy to nieco z przymrużeniem oka 😉
Jak prawidłowo stworzyć tekst synonimizowany?
Synonimizowane teksty wcale nie jest łatwo stworzyć. Zaryzykujemy wręcz tezę, że przygotowanie wysokiej klasy opisu czy artykułu wymaga sporego nakładu pracy, częstych korekt i intensywnego oraz kreatywnego myślenia. Tylko doświadczeni, obici w bojach copywriterzy są w stanie stworzyć odpowiedni tekst synonimizowany.
Teksty synonimizowane tworzymy według sztywno określonych zasad. Przede wszystkim używamy tutaj sporej ilości znaków interpunkcyjnych. Przedstawimy to na przykładzie wraz z legendą:
Pozycjonowanie stron to moja pasja
{Pozycjonowanie stron|Pozycjonowanie stron www|Pozycjonowanie stron internetowych| Seo stron|Pozycjonowanie w wynikach organicznych| Pozycjonowanie w SERP} {to} {moje umiłowanie|moja pasja|mój flagowy produkt|mój konik|mój standardowy produkt|moja obsesja|moje hobby}.
Po wrzuceniu w mieszarkę synonimów otrzymujemy następujące warianty:
- Pozycjonowanie stron www to moje hobby.
- Pozycjonowanie stron internetowych to mój standardowy produkt.
- Pozycjonowanie stron internetowych to moje umiłowanie.
- Pozycjonowanie w SERP to mój konik.
- Pozycjonowanie w SERP to moja obsesja.
Wykorzystanie tekstu synonimizowanego w SEO?
Idea tekstów synonimizowanych powstała na potrzeby pozycjonerów. Chodzi głównie o oszczędność czasu związanych z przygotowaniem tekstów pod link building, ale także zwyczajnie o ograniczenie kosztów. Teksty synonimizowane z powodzeniem mogą zastąpić artykuły sponsorowane publikowane na zapleczach czy stronach www o znaczeniu drugorzędnym. Nie powinny być jednak co do zasady wdrażane na stronie klienta. Treści wewnętrzne z reguły są opracowywane w sposób ręczny, z przemyślaną strukturą nagłówków, słów kluczowych itd. Teksty zapleczowe,w których możemy wykorzystać synonimizowane rozwiązania natomiast powinny być nieco słabszej jakości, aby nie konkurować w SERP z naszymi wpisami blogowymi.
Zastosowanie tekstów synonimizowanych jest bardzo szerokie. Synonimizacja tekstów może być wykorzystywana przy tworzeniu krótkich i długich opisów produktów, tekstów zapleczowych niższego rzędu, opisów katalogów, precli, sygnatur czy profili. Sky is the limit!
Mieszarka synonimów - co to takiego i jak działa?
Proces synonimizowania tekstów nie odgrywałby żadnego znaczenia w SEO, gdyby nie mieszarki synonimów. Są to narzędzia – jak sama nazwa zresztą wskazuje służące do mieszania opracowanych tekstów. Działają one w bardzo prosty sposób polegający na wrzuceniu gotowego tekstu synonimizowanego i generowaniu jego wariantowości. W ten sposób po każdym kliknięciu “generuj” otrzymujemy unikalny tekst. Jeżeli chcecie skorzystać z mieszaczy tekstów to polecamy:
Przydatnym wsparciem do poszukiwania słów będących synonimami jest strona synonimy.pl