Teksty na bloga
Fresh content to potęga i niezwykle istotny element pozycjonowania stron treścią. Regularne opracowanie i tworzenie treści blogowych, a także ich optymalizacja pomaga wynieść słowa kluczowe na wyższe pozycje. W naszej agencji świadczymy usługi kompleksowego outsourcingu w prowadzeniu bloga – od zaprojektowania tematów, słów kluczowych, link buildingu wewnętrznego, aż po optymalizację wpisów blogowych. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani taką usługą, chętnie pokażemy swoje case study w tym zakresie.
Pisanie na bloga - czy warto i o czym pamiętać?
Teksty na bloga z uwzględnieniem zasad SEO to nasz produkt flagowy. Pozycjonowanie stron www z wykorzystaniem treści to rozwiązanie bardzo często wykorzystywane przez specjalistów od SEO. Warto jednak odnotować, że nie każda treść przynosi ruch na stronę, a ten nie zawsze jest kaloryczny lecz ma charakter przelotowy. Zadaniem treści jest rozbudowa długiego ogona, ale także przyciągnięcia uwagi odbiorców. W treści można i należy osadzać elementy Call To Action. Jeżeli treść jest wartościowa to wpływa pozytywnie na zainteresowanie i stosunkowo niski współczynnik odrzuceń. W praktyce to decyduje o tym, że Google uznaje dany artykuł blogowy za wartościowy – co oznacza z kolei wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Jak tworzyć artykuły blogowe pod SEO?
Z automatu więc nasuwa się pytanie – o czym warto pamiętać przygotowując treść na bloga?
Na zdjęciu: Opracowanie treści blogowych za pomocą Google Drive
Optymalizacja postów blogowych
Posty blogowe warto optymalizować pod SEO. W tym zakresie jest co najmniej kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę. Optymalizację tekstów na bloga warto zacząć od meta atrybutów. Często są one zaciągane z automatu przez różne silniki sklepów. Unikalny meta tytuł i meta opis to podstawa dla wyszukiwarki Google. Powinien nam dokładnie opisywać o czym jest dany artykuł blogowy, co w nim znajdziemy, jakie sugestie i wskazówki posiada itd. Równie ważnym elementem jest przyjazny adres URL. Oprócz odpowiedniego nasycenia słów kluczowych, warto pamiętać o tym, żeby tekst był unikalny. Możemy to sprawdzić za pomocą narzędzia Copyscape lub Plagiarism Checker. Kolejną ważną kwestią jest optymalizacja grafik. Przyjmuje się, że grafiki we wpisach blogowych powinny ważyć mniej niż 100 KB. Oczywiście warto także pamiętać o zasadach formatowania tekstów.
Aktualizacja starych wpisów blogowych
Chcesz aby Twój artykuł znajdował się wyżej w wynikach organicznych od konkurencji? Jeżeli tak, to oprócz optymalizacji powinieneś dokonywać cyklicznych aktualizacji i modyfikacji starych wpisów. Warto je z pewnością rozbudować, odświeżyć, dodać nowe linki czy infografiki. Jak często? Trudno to wskazać – jeżeli artykuł jest na niskiej pozycji – należy go zmodyfikować. Fresh content czyli nowe treści nie dotyczą tylko artykułów, które powstaną w przyszłości. Fresh content to również świeże treści, edycje w starych wpisach.