Pozycjonowanie sklepów
Pozycjonowanie sklepu internetowego jest często bardzo czasochłonnym procesem. Wynika to z prostej przyczyny – wielkości danego projektu. Seo sklepu www nie można wykonać na skróty. Cytując klasyka to nie sprint lecz maraton. Ile trwa pozycjonowanie sklepu www? Nie ma czegoś takiego jak wyraźne ramy czasowe pozycjonowania – musimy mieć tego świadomość.
Dlaczego? Ponieważ seo sklepu internetowego to proces ciągły, systematyczny. Pamiętajmy, że nie tylko nasz sklep będzie się rozwijał – jest jeszcze konkurencja.
Nieuczciwe praktyki agencji SEO w pozycjonowaniu sklepów www
Mądry Polak po szkodzie – to powiedzenie perfekcyjnie pasuje do branży SEO. Nieświadomi klienci często podpisują niekorzystne umowy lub takie, których najzwyczajniej na świecie nie można wypełnić. Niestety mamy tutaj zazwyczaj do czynienia z impasem – jedni udają, że płacą, inni, że pracują. Takie podejście agencji często wynika z faktu, że handlowiec wyczuwa nieświadomość klienta. Nieuczciwy handlowiec wiedząc, że klient może zainwestować jedynie 1000 zł miesięcznie podpisuje z nim umowę, tylko po to aby skasować prowizję. Tak de facto taki klient nie ma co liczyć, na to, że agencja zajmie się projektem na poważnie. Dlaczego? Ponieważ będzie to dla niej nie rentowne. Więcej informacji znajdziesz we wpisie blogowym: Jak podpisać uczciwą umowę na pozycjonowanie stron?
Kolejną szkodliwą praktyką po stronie agencji, jest bez wątpienia to, że podpisuje się umowę na słowa kluczowe, które są łatwe do wypozycjonowania, ale z drugiej strony nie dają żadnego ładunku ruchu i sprzedaży. Klient nie jest świadomy czegoś takiego jak wolumen ruchu organicznego i podpisze taką umowę, frazy zostaną wyniesione na wysokie pozycje, natomiast sprzedaży jak nie było, tak nie będzie. Ta nieuczciwa praktyka stosowana jest często przy podpisywaniu umów na efekt. Gdzie tu logika?
Jak pozycjonujemy sklepy www?
Omnichannel - jakie są inne metody promowania sklepu www?
Zawsze powtarzamy klientom, że pozycjonowanie sklepu www nie jest jedyną formą promowania i reklamowania sklepu. SEO sklepu www to jedynie początek, który ma nam dać fundusze na kolejne inwestycje. Modne jest od pewnego czasu pojęcie omnichannelu / mutichanelu w e-commerce. Chodzi o uruchomienie wielu kanałów sprzedażowych, a więc dywersyfikacji źródeł sprzedaży. Na ów pojęcie składa się m.in: Google ADS, Facebook ADS, sprzedaż poprzez platformy sprzedażowe takie jak Allegro, Ebay, Amazon, sieci afiliacyjne lub brokerów.
Jak sprawdzić czy e-sklep jest dobrze pozycjonowany?
Masz sklep www i pozycjonujesz go w agencji? Otrzymujesz piękne, kolorowe raporty, ale nie mają one żadnego przełożenia na sprzedaż? Taka sytuacja wcale nie jest wyjątkowa. Pozwól nam przeprowadzić rzetelny i niezależny audyt sklepu internetowego, a otrzymasz odpowiedź na pytanie czy rozwija się w prawidłowym kierunku, a agencja wypełnia ustalenia zawarte w umowie. Dokonując audytu sklepu www wskażemy zarówno jego silne jak i słabe strony. Otrzymasz także niezbędne wskazówki, które pozwolą Ci wyegzekwować określone zadania od agencji SEO. Nie musisz podpisywać z nami umowy – ważne, abyś wiedział tylko co wymaga poprawy na sklepie i jakie działania trzeba podjąć, aby zwiększyć jego widoczność.
Na zdjęciu: Analiza widoczności sklepu www Twoja-sztuka.pl za pomocą narzędzia Sistrix.com
Jakie rodzaje sklepów www pozycjonujemy?
Generalnie silnik na jakim postawiony jest sklep nie ma dla nas żadnego znaczenia. Oczywiście są sklepy postawione na silnikach mocno zaawansowanych jak Magento czy IAI, które wymagają większego nakładu pracy, ale nie stanowi to dla nas żadnej przeszkody. Zasadniczo jednak warto wiedzieć, że oprogramowanie sklepu ma wpływ na wycenę poszczególnych wdrożeń i udoskonaleń – często niezależnych od nas. Jakie oprogramowanie sklepu wybrać? – na to pytanie odpowiemy na naszym blogu internetowym. Wykonujemy pozycjonowanie sklepów internetowych zarówno typu Open Source (Prestashop, Woocommerce, Magento) jak i klasy SaaS (Iai Shop, Shoper, Goldshop, Shoplo itp.)