Pozycjonowanie stron na Niemcy
Pozycjonowanie Niemcy – to słowo kluczowe, które w chwili pisania tej treści generuje średnio 210 zapytań na rynku polskim. Nie mniej jednak coraz więcej krajowych firm decyduje się wejść na rynek naszych zachodnich sąsiadów.
Nie ma w tym nic dziwnego – gospodarka Niemiec to czwarta co do wielkości po USA, Chinach i Japonii potęga ekonomiczna współczesnego świata. Warto też pamiętać o tym że Niemcy to największy płatnik netto UE i kraj, który uznawany jest za najbardziej atrakcyjną lokalizację do prowadzenia biznesu – zwłaszcza po “Brexicie”.
Dlaczego warto pozycjonować strony w Niemczech?
Opracowując tekst o pozycjonowaniu w Google.de – chcemy przedstawić Państwu najważniejsze zalety jakie daje seo na rynku niemieckim. Pragniemy też wskazać zagrożenia i koszty z jakimi wiąże się wejście na tak trudny rynek. Pozycjonowanie stron w niemieckim Google to wejście na najtrudniejszy europejski rynek, ponieważ nigdzie w Europie nie jest tak trudno przebić się na wysokie pozycje.
Pozycjonowanie na Niemcy wiąże się także ze zdecydowanie wyższymi kosztami niż działania na rynku krajowym, ze względu na koszt tłumaczeń czy zakupu linków w walucie €. Pomimo tych trudnych uwarunkowań, coraz więcej polskich przedsiębiorców pragnie zaistnieć na rynku naszych zachodnich sąsiadów. Dlaczego? Oczywiście chodzi o zwiększenie zasięgu sprzedaży i dostęp do potężnego rynku finansowego, który daje nieograniczone możliwości finansowe. Niemcy to bardzo lojalny partner, który dobrze obsłużony – często wraca do kontrahenta.
Sprzedaż online w Niemczech
Niemiecki e-commerce to przede wszystkim potężna konkurencja. Dla niemieckich kontrahentów najważniejszymi cechami w prowadzeniu działalności są wiarygodność, obowiązkowość, a także terminowość. Szczególnie znaczenie ma obsługa klienta. Niemcy generują ok 26% w obrocie handlu elektronicznego całej UE. Co więcej blisko 90 mln ludzi w Niemczech aktywnie korzysta z Internetu, a ponad 70% z nich dokonuje zakupów online.
Zdecydowanie najpopularniejszą opcją płatniczą w Niemczech są płatności mobilne – czyli szybkie przelewy internetowe, choć trzeba przyznać, że jest to naród bardzo konserwatywny. Preferencje w tym zakresie zmieniły się dopiero po 2015 roku. Najpopularniejsze płatności dla e-commerce to PayPal, Bank Sofort, Visa / MasterCard, Klarna, PayOne, Skrill). Mniejszy udział mają wpłaty kartami i przelewami tradycyjnymi.
Jak pozycjonujemy strony na rynek niemiecki ?
Przede wszystkim chcieliśmy tu zwrócić uwagę, że operujemy na rynku niemieckojęzycznym – w tym także, austriackim i szwajcarskim. Znamy go doskonale, ze względu na fakt, że sami mamy swoje sklepy www w Niemczech, a także sprzedajemy na platformach aukcyjnych (Ebay, Amazon) oraz platformach handlowych i serwisach ogłoszeniowych np. (markt.de, quoka.de, kalaydo.de, alles.de, hitmeister, rakuten.de, zentrada.de).
- Analiza konkurencji na rynku niemieckim
- Keyword research słów kluczowych na rynek DE
- Copywriting & Content Marketing po niemiecku
- Link building oparty o niemieckie strony
- Sprzedaż na platformach aukcyjnych
- Przygotowanie niemieckich ofert handlowych
Stawki dla e-commerce negocjujemy indywidualnie, analizując dany projekt oraz trudność branży. Na rynku niemieckim pracujemy jedynie z dużymi i świadomymi klientami. Nasze stawki za 1h pracy zaczynają się od 40€, w przypadku niemieckich agencji SEO, średnia stawka oscyluje na poziomie 70-80€.
Dlaczego niemiecki rynek jest najmocniejszy w Europie?
Polski eksport do Niemiec “rośnie jak na drożdżach”. Jesteśmy narodami skazanymi na siebie – co potwierdzają spływające co roku dane eksportowe. Odkąd odzyskaliśmy jako naród wolność od blisko 30 lat Niemcy są największym partnerem handlowym Polski. Przystąpienie naszego kraju do Unii Europejskiej wraz z dynamicznym rozwojem polskiej gospodarki w XXI wieku i otwarciem niemieckiego rynku pracy spowodowało, że zainteresowanie sprzedażą naszych produktów w Niemczech jest coraz większe.
Polskie firmy chcą sprzedawać w Niemczech z wielu powodów. Niemcy to proste i bezpiecznie przepisy prawne dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. System prawny w Niemczech jest niezależny – doskonale chroni prawa autorskie, wartość intelektualną. Ponadto Niemcy są krajem stabilnym od strony gospodarczej z ogromnym popytem wewnętrznym. Niemcy to lojalny, ale wymagający partner biznesowy.
Dla kogo rynek niemiecki?
Jakie produkty i usługi warto eksportować do Niemiec?
Ostatnie, aktualne badania dotyczące eksportu niemieckiego wskazują, że grupa produktów i usług, które chętnie kupują Niemcy od Polaków jest coraz szersza. Przede wszystkim widać progres w sprzedaży technologii cyfrowych i systemów informatycznych. Wzorcowym przykładem jest tutaj Comarch – producent profesjonalnego oprogramowania w zarządzaniu, który obsługuje takich niemieckich gigantów jak T-Mobile, Legmetall Stahlgussvertrieb czy Transmeat-Schöller. “Nie można planować zagranicznej ekspansji z pominięciem Niemiec. Niemieckie firmy wydają na systemy informatyczne 10 x więcej niż polskie”. – to wypowiedź dla Newsweeka założyciela Comarchu Janusza Filipiaka.
[Źródło: Jak zarobić sprzedając za granicą? – Dziennik Gazeta Prawna, str. 54-58]
Technologie cyfrowe i systemu informatyczne to przedstawiciel branży usługowej. Równie dobrze wygląda handel między Polską, a Niemcami. Najbardziej rozwojowe są branże związane z dekoracjami i wyposażeniem wnętrz. Na rynku niemieckim świetnie sprzedają się polskie meble, obrazy, rzeźby, dekoracje czy okna. Do niezwykle cenionych przez Niemców produktów należą również pojazdy i części zamienne, wyroby hutnicze i produkty chemiczne ( źródło: Jak zarobić sprzedając za granicą – wydawnictwo Infor Biznes ). Z własnego doświadczenia możemy dorzucić do tego branżę 3D, w której wiele niemieckich firm kooperuje z polskimi w zakresie inżynierii wstecznej.
Podatki i formy prowadzenia działalności w Niemczech
Optymalnym rozwiązaniem, ze względu zaufanie niemieckich odbiorców jest prowadzenie działalności z adresem i siedzibą w Niemczech. W kraju naszych zachodnich sąsiadów panuje kult i przekonanie, że lepiej jest kupować produkty od firmy zlokalizowanej w Niemczech niż w Polsce, nawet jeżeli jej usługi czy produkty wytwarzane są za granicą. Ponadto w Niemczech istnieje niezwykle silne przywiązanie do produktów regionalnych np. lokalne browary. Wchodząc na rynek niemiecki – warto więc prowadzić interes za pomocą tamtejszych form prowadzenia działalności gospodarczej.
Najpopularniejsze formy prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech:
- Przedstawicielstwo
- Oddział
- Działalność w imieniu własnym i pod własnym nazwiskiem
- Spółki osobowe (OHG, KG)
- Spółki kapitałowe (GMBH, AG)
System podatkowy w Niemczech jest znacznie bardziej przyjazny niż w Polsce. Najpopularniejszą formą działalności jest spółka GMBH (odpowiednik spółki z.o.o). Kapitał zakładowy potrzebny do założenia takiej spółki to zaledwie 25.000 €.
Podatek dochodowy w Niemczech jest mocno zróżnicowany i wzrasta progresywnie według zasady – im wyższy dochód, tym większy podatek. Kwota wolna od podatku według danych na 2019 r to 9.168 Euro. W ciągu ostatnich 5 lat urosła o 814 Euro – czyli mniej więcej tyle ile wynosi od 10 lat w Polsce. W przypadku osób prawnych stawka podatku dochodowego wynosi 15%. Warto podkreślić, że wyższa kwota od podatku przysługuje osobom fizycznym i spółkom osobowym – ponad 25.000 €.
Korzystniej w stosunku do Polski wyglądają też przepisy dotyczące podatku VAT. Stawka podstawowa wynosi w tym przypadku – 19% , przy czym firmy określane mianem małego przedsiębiorcy mają obniżony VAT do 7%. Pojęcie małego przedsiębiorcy w Niemczech odnosi się do przedsiębiorcy, który nie przekroczył 22.000 €, a jego obrót w bieżącym roku nie przekroczy 50.000€.
Co więcej spółki jawne, spółki komandytowe oraz osoby prowadzące Gewerbe, których dochód z działalności gospodarczej w Niemczech w danym okresie rozliczeniowym nie przekroczył 24 500 euro, nie muszą składać deklaracji podatkowej od działalności gospodarczej w Niemczech.
(źródło: Dojczland.info)