Opisy kategorii
Nie ulega wątpliwości, że opisy kategorii to istotny element optymalizacji treści każdej strony www. Choć nie jest to najważniejszy z czynników, który wpływa na wyniki organiczne to znaczenie opisu SEO kategorii jest niepodważalne. Dlaczego? Jest to doskonałe miejsce, wręcz skrojone pod implementację fraz z tzw. długiego ogona. Co równie istotne z punktu widzenia UX – krótki opis kategorii to pierwsze miejsce, znajdujące się na tzw. “linii wzroku”, które zobaczą klienci odwiedzający naszą stronę.
Jak stworzyć wartościowy opis kategorii?
Wysokiej jakości opis kategorii jest niezwykle ważny z punktu widzenia SEO. Może i co pokazuje praktyka ma też zazwyczaj pozytywny wpływ na niższy współczynnik odrzuceń. Opisy kategorii, podobnie jak te produktowe poprawiają konwersję sprzedażową. Wszystkie te zalety łączy jeden mianownik – najwyższa jakość treści.
Zastanawialiście się Państwo jaką rolę ma pełnić opis kategorii? Tworząc opisy podkategorii dla sklepu www warto mieć świadomość, że powinien odpowiadać klientowi na kilka kwestii:
- Jakiego typu produkty są sprzedawane w tej kategorii?
- Jakie charakterystyczne cechy posiadają?
- Jakie parametry mają produkty w tej kategorii?
- Co dany produkt daje klientowi? (tzw. język korzyści)
- Czy są to produkty renomowanych marek?
- Czy ta kategoria zawiera inne podkategorie?
Zasady tworzenie opisów dla kategorii w sklepie www
Teksty kategorii, które wspomagają sprzedaż powinny charakteryzować się kilkoma cechami. Poza aspektami stricte technicznymi, które opiszemy w poniższych nagłówkach warto zwrócić uwagę na zasady tworzenia opisów na kategorię. Najważniejsze z nich to:
Struktura opisu kategorii i elementy SEO
Oprócz aspektów merytorycznych i kwestii językowo-reklamowych, które mają znaczenie z punktu widzenia użytkownika, warto wiedzieć także na jakie czynniki techniczne w przypadku opisów kategorii uwagę zwraca Googlebot. Jest ich dość sporo, więc jeśli chcemy już przygotować tekst na opis kategorii warto zrobić to raz, a porządnie. Co więcej taki tekst warto po jakimś czasie zaktualizować lub rozbudować.
Czynniki techniczne, które warto wdrożyć tworząc opisy kategorii:
- unikalny meta tytuł ( max. 60 znaków) i meta opis (max. 155 znaków)
- osadzenie słów kluczowych według klucza ilości zapytań ( w metadanych, nagłówkach, treści)
- linkowanie wewnętrzne ( na podkategorie, produkty, wpisy blogowe)
- odpowiednia struktura nagłówków (nagłówek H1, H2)
- pogrubienia ważnych fraz, wypunktowania
- paginacja opisów kategorii, czyli stronicowanie
- eliminowanie duplicate content