Opisy i wystawianie aukcji
Jesteśmy firmą, która łączy teorię z praktyką. W kontekście przygotowania opisów aukcyjnych i późniejszego wystawiania ich na Ebay'u czy Amazonie posiadamy spore doświadczenie. Posiadamy własne sklepy www na rynku polskim, niemieckim, angielskim i francuskim. Znaczna część obrotów z tych rynków pochodzi z aukcji wystawianych na platformach aukcyjnych. W tym zakresie świadczymy kompleksowy outsourcing od momentu analizy rynku i konkurencji, poprzez opracowanie profesjonalnego szablonu sprzedażowego w określonym języku czy finalnie kończąc na wystawianiu aukcji.
Jak przygotować sprzedający opis aukcji?
Opisy aukcyjne robią różnice – co do tego nie ma wątpliwości. Lekkie pióro, trochę kreatywności, odpowiedni dobór słów kluczowych, zastosowanie zwrotów sprzedażowych – te wszystkie elementy wpływają pozytywnie na sprzedaż na platformie aukcyjnej. Opisy aukcji to jednak nie jedyny element wpływający na sprzedaż. Jest wiele innych czynników wpływających na poprawę sprzedaży na platformach aukcyjnych.
Czynniki SEO wpływające na sprzedaż na Ebay`u i Amazonie
Ebay i Amazon to dwie największe na świecie platformy aukcyjne o ugruntowanej pozycji na rynku. Znajdziemy na nich miliony aukcji – co oznacza w praktyce, że konkurencja jest tam ogromna. Jakie czynniki z zakresu SEO mogą pomóc nam w pozycjonowaniu aukcji na platformach? Oto one:
- research zapytań w Ebay / Amazonie;
- precyzyjny tytuł aukcji;
- dobrze zoptymalizowane zdjęcia wysokiej jakości;
- odpowiedni dobór kategorii na platformie;
- wysokiej klasy tłumaczenia językowe;
- odpowiednio nasycone słowa kluczowe
Jak wystawiać aukcje na Ebay? Hurtowo czy ręcznie?
W tym nagłówku nie poruszymy technicznego aspektu wystawiania aukcji, który jest mocno zaawansowany lecz skupimy się na sposobach w jaki to możemy zrobić. Generalnie mamy tutaj dwa rodzaje działania.
Po pierwsze aukcje możemy wystawiać w sposób ręczny. Ma to swoje wady i zalety. Wadą z pewnością będzie duża czasochłonność takiego działania. Dziennie można wystawić 50-100 aukcji zachowując odpowiednią koncentrację i wysoką jakość działań. Później niestety praktyka pokazuje, że pojawiają się błędy. Zaletą ręcznego wystawiania aukcji jest natomiast możliwość ich dopieszczenia, zoptymalizowania. Takie aukcje zazwyczaj lepiej sprzedają w dłuższej perspektywie czasu.
Opcją nr 2 na wystawianie aukcji są sklepy internetowe. Tutaj możemy niejako działać na kilka frontów. Niektóre sklepy np SaaS jak IAI Shop mają własne moduły pozwalające na eksport aukcji na Ebay. Moduł wydaje się dopracowany – można w nim zainstalować szablon i wyeksportować aukcje ze sklepu na marketplace Amazona czy Ebaya. Prestashop oferuje również taką opcję za pomocą instalacji płatnego modułu do Ebay`a. Dodatkowo praktycznie wszystkie sklepy www mogą skorzystać z Baselinkera – chyba najpopularniejszego narzędzia w tym zakresie.
Ebay również bardzo mocno wspomaga wystawianie aukcji w sposób hurtowy. Z amerykańskim gigantem współpracują m.in: WebInterpret. Z pomocą tego brokera możemy zlecić pełny outsourcing w wystawianiu aukcji na Ebay. Nasza rola ogranicza się tu jedynie do opłaty za działanie pośrednika. Drugą opcją na hurtowe wystawianie aukcji na wszystkie rynki świata jest Ebay Mag – dedykowane i autorskie narzędzie od twórcy platformy. Więcej informacji znajdziesz w art. “Jak sprzedawać na platformie aukcyjnej?”.
Projektowanie szablonu na Ebay
Projektujemy szablony aukcyjne i wystawiamy pierwszą aukcję na Ebay. Implementujemy również szablony w sklepach do wystawiania hurtowego aukcji. Niezależnie od tego czy pragną Państwo wystawiać aukcje hurtowo czy ręcznie – znajdziemy odpowiednie pole współdziałania. Szablony na Ebay projektujemy w oparciu o zasady SEO, nowoczesne i sprzedażowe. Oczywiście tworzymy również opis pod szablon do Ebay. Warto też zaznaczyć, że Amazon jak i Allegro nie wymagają obecnie szablonów aukcyjnych.
Opisy aukcji na Ebay i Amazon
Przygotowanie opisu na aukcję pod SEO to niezwykle ważna kwestia. W tym zakresie współpracujemy z biurem tłumaczeń, które dodatkowo weryfikowane jest przez naszego native speakera. Opisy aukcyjne są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi, ponadto posiadają infografiki, atrybuty ALT, nagłówki. Równie ważne co aspekty SEO są takie elementy jak linkowanie wewnętrzne na szablonie czy “lekkość pióra” i zastosowanie zwrotów sprzedażowych – w oparciu o techniki sprzedażowe jakie stosują handlowcy.
Wystawienie aukcji i ofert sprzedaży na Ebay
Kiedy mam już opracowany szablon, metodę działania i opisy produktowe czas na wystawianie ofert sprzedażowych. Jak już wspomnieliśmy możemy wykorzystać metodę ręczną lub hurtową. Decyzja zależy od Państwa. Aukcje na Ebay`u można wystawiać w kilku wariantach: [Infografika]
- mały sklep (zazwyczaj do 400 aukcji na danym rynku jest darmowe)
- duży sklep (do 2.000 produktów; subskrypcja wynosi od 100 do 150€ w zależności od rynku)
- mega sklep (nielimitowana ilość produktów, subskrypcja od 300 do 350€ w zależności od rynku)
Narzędzia wspomagające sprzedaż na platformach aukcyjnych
W tej sekcji nie będziemy szczegółowo opisywać narzędzi, które wspierają sprzedaż na Ebay czy Amazonie. Warto skorzystać tutaj z kilku sprawdzonych rozwiązań. Do analizy treści i zapytań użytkowników posłużyć mogą takie narzędzia jak: Answer The Public, Ubersuggest, Keyword Tool, Keyword.guru, Keyword.keg, Soovle.com. Jeżeli natomiast chcemy hurtowo wystawiać aukcje, to powinniśmy zastanowić się nad skorzystaniem z: Baselinkera, EbayMag bądź WebInterpret.