Audyt SEO
Audyt SEO to nieodłączny etap pozycjonowania każdej strony internetowej. Większość agencji oferuje klientom darmowy audyt strony www – wykonywany najczęściej w sposób automatyczny, maszynowy przez różnego typu narzędzia. Taki audyt w ładnym opakowaniu wygląda bardzo efektownie, ale to tak de facto forma pigułkowa tego co powinien zawierać. Wykonanie zaawansowanego audytu SEO, to nic innego jak dogłębna analiza strony, poznanie jej silnych i słabych punktów. Audyt SEO to prolog, preludium przed rozpoczęciem pozycjonowania, który zawiera listę zmian i błędów do wdrożenia w formie raportu.
Co to jest audyt SEO?
Definicja Audytu SEO w zakresie pozycjonowania stron internetowych jest bardzo prosta. Jest to pewna forma dogłębnej, bardzo szczegółowej analizy strony www, która uwzględnia parametry mające w sposób bezpośredni lub pośredni wpływ na pozycjonowanie strony. Na tym etapie pracy sporządzany jest raport zawierający informacje nt. aspektów technicznych, treści, elementów związanych z UX designem, a także działań wykonanych w zakresie budowania profilu linków dla danej strony. Po wykonaniu audytu klient otrzymuje specjalny dokument wraz z zaleceniami w zakresie SEO, który zobowiązany jest wdrożyć na swojej stronie.
Jaka jest rola i cel audytu strony ?
Każde działania ma sens – podobnie jest w pozycjonowaniu. SEO audyt ma z jednej strony za zadanie zbadanie strony, z drugiej zaś poddanie jej ocenie. Celem, a generalnie istotą audytu jest przygotowanie dokumentu w formie raportu. Powinien on zawierać listę zadań, które właściciel strony powinien wykonać we własnym zakresie (chyba, że pozycjonuje go agencja SEO) lub odpłatnie zlecić je do wykonania np. specjaliście SEO.
Co powinna zawierać analiza strony internetowej ?
Analiza strony w formie audytu, powinna opierać się na czterech filarach. Pierwszy filar sprowadza się do analityki treści – sprawdzamy treść na stronie, dobór słów kluczowych, ich nasycenie. Drugi z nich dotyczy aspektów technicznych strony – patrząc przez pryzmat wdrożonej optymalizacji SEO. W trzecim filarze powinniśmy się skupić na zbadaniu profilu linkowego strony, jej widoczności. Niektóre, wyspecjalizowane agencje SEO mają w swojej ofercie również IV filar – badanie strony pod kątem UX.
Jakie są zalety audytu SEO?
Jak już wspomnieliśmy na wstępie audyt stanowi preludium do pozycjonowania strony. Rzetelnie i kompleksowo przygotowany audyt strony nie jest jeszcze gwarancją poprawienia pozycji na określone słowa kluczowe w wyszukiwarce. Jak pokazuje jednak praktyka i lata doświadczeń wdrożone poprawnie rekomendacje z audytu SEO w sposób zdecydowany podnoszą widoczność strony. Mamy na to argumenty!
Na zdjęciu: Wzrost widoczności klienta po wykonaniu rekomendacji z audytu SEO w perspektywie 7 miesięcy
Na zdjęciu: Wzrost widoczności strony w sektorze Top 50 w perspektywie 7 miesięcy od wdrożenia zmian