Artykuły sponsorowane
Nie ulega wątpliwości, że artykuły sponsorowane są dziś jedną z najpopularniejszych form reklamy w e-commerce, a przy tym doskonałą okazją do pozyskiwania wartościowych linków dofollow. Jako agencja zajmująca się pozycjonowaniem stron & content marketingiem przygotowujemy wysokiej jakości artykuły sponsorowane o różnym stopniu zaawansowania merytorycznego. W naszej ofercie znajdziesz artykuły przydatne pod publikacje zapleczowe jak i artykuły eksperckie, które wykorzystuje się pod link building w “miejscówkach”, które mogą wygenerować spory ruch na stronę.
Co to są artykuły sponsorowane?
Artykuł sponsorowany klasyfikujemy jako reklamę natywną. Ten typ reklam charakteryzuje się tym, że promuje produkty w sposób nienachalny, subtelny i delikatny. Artykuły sponsorowane mają przekaz merytoryczny, ale także informacyjny.
Zazwyczaj dogłębnie analizują jakieś zagadnienie, odpowiadając na potrzeby w postaci zapytań użytkowników w sieci. Artykuły specjalistyczne publikuje się w serwisach, które mogą wygenerować nam spory ruch. Wartość artykułu sponsorowanego dla zleceniodawcy stanowi link building, osadzenie produktów w formie skryptu, banera czy zdjęcia. Jeżeli chcesz stworzyć kompletny artykuł sponsorowany – zleć go profesjonalistom. W innym przypadku będzie to tylko bezwartościowy wypełniacz w oczach Google.
Artykuły sponsorowane a SEO
Wpływ artykułów sponsorowanych na pozycjonowanie strony nie podlega dyskusji – patrząc choćby przez pryzmat link buildingu. Warto jednak zaznaczyć, że artykuły SEO to tylko jedna ze składowych w całym procesie pozyskiwania odnośników zewnętrznych. Profil pozyskanych linków powinien mieć charakter zróżnicowany i naturalny. Oznacza to w praktyce, że oprócz linków z artykułów sponsorowanych warto pozyskiwać także te z komentarzy na blogu, sygnatur, profili czy katalogów – oczywiście w odpowiednich proporcjach. Zaznaczyć przy tym należy, że dobry link z artykułu sponsorowanego może być więcej wart niż 100 innych. Niezwykle ważną kwestią jest też wzmocnienie sygnału takiego linku z artykułu poprzez wdrożenie odpowiedniej struktury link juice np. podlinkowaniem artykułu innymi wpisami, linkami z różnych miejsc. W ten sposób tworzymy piramidę.
Artykuł sponsorowany - jak je opracowujemy i piszemy?
Opracowanie artykułu sponsorowanego jest często tak samo czasochłonne jak przygotowanie samej treści – o czym mało który klient ma pojęcie. Na jakie pisząc tekst pod artykuł sponsorowany trzeba zwrócić uwagę?
Z pewnością istotne jest opracowanie tematu, który będzie generował zapytania w sieci. Warto też sprawdzić jak duża konkurencja jest w danym temacie – czy wpisów jest kilka czy kilkadziesiąt.
Jeżeli mamy już tytuł – w pierwszej kolejności powinniśmy zbudować odpowiednią strukturę nagłówków. Częstą praktyką jest tutaj umieszczenie w artykule zapytań, które kierują do sieci użytkownicy. To takie “ustawianie SERP” pod siebie – artykuł będzie zawierał odpowiedzi na zapytania w wyszukiwarce użytkowników.
Następnie czas na opracowanie portfela słów kluczowych do artykułu i ich odpowiednie rozmieszczenie. Niewątpliwie frazy mocniejsze warto osadzić w meta atrybutach, na nagłówkach, te słabsze z długiego ogona w treści lub zdjęciach. Warto też zadbać o optymalizację grafiki pod dany art sponsorowany np poprzez wypełnienie atrybutu ALT.
Jeżeli mamy już przygotowany artykuł – warto wdrożyć linkowanie. Dobór linków to osobna kwestia, ale możemy osadzić tutaj choćby jakiś skrypt z produktami w opcji rotacyjnej. Linki oczywiście powinny mieć charakter dofollow. Przygotowując taki artykuł pamiętać też należy, aby podlinkować go z zewnątrz – tutaj mamy do wyboru szeroki wachlarz opcji. Więcej dowiesz się w artykule: Link Building – co warto wiedzieć?
Publikacja artykułów sponsorowanych - gdzie i za ile?
Dochodzimy do creme de la creme – publikacji artykułów. W naszej agencji stosujemy kilka technik. Przede wszystkim przygotowujemy indywidualną bazę miejsc pod publikację artykułów sponsorowanych na podstawie analizy konkurencji. Zazwyczaj to “miejscowki” powiązane tematyczne, posortowane alfabetycznie od A do Z.
Opcją nr 2 jest skorzystanie z różnego typu kontaktów np. poprzez grupę SEM/SEO Polska, gdzie pozycjonerzy wymieniają się artykułami sponsorowanymi bądź też taką publikację można u nich wykupić. To dobre rozwiązanie, bo kupujemy najczęściej bezpośrednio i w ilości hurtowej – czyli po prostu taniej.
Jest jeszcze trzecie rozwiązanie platformy sprzedażowe. W Polsce do największych zalicza się Whitepress, Linkhouse, a także Marketin9. W tych serwisach również znajdziemy interesujące miejsca. W Internecie bez problemu znaleźć możemy także oferty od wydawców prasowych oferujących zakup art. sponsorowanego. Ważne, aby przed zakupem sprawdzić czy portal jest faktycznie wart swojej ceny i dopytać czy link nie zostanie usunięty po jakimś czasie – albo co gorsze zastąpiony linkiem konkurencji.